Eğitim Detayı

Eğitim Adı: BSCI - Sedex SOSYAL UYGUNLUK EĞİTİMİ
Eğitimci: Mustafa Orçun Akış
Eğitim Yeri: İstanbul Moda Akademisi, Nişantaşı
Eğitim Başlama-Bitiş Tarihi: 03.12.2018 10.00 - 04.12.2018 17.00
Eğitim Kodu: 675
Eğitim Ücreti: 600 TL
Eğitim İçerik:


1.Gün
Denetçi Eğitimi: Bu aşama ile sosyal uygunluk davranış kurallarının imalatçı bünyesinde takip ve yönetiminin sağlanması konusunda 2 tam günlük eğitim verilecektir.

Eğitim programlarının kapsamı özetle şu şekildedir:
• Kurumsal Sosyal Sorumluluk (Sosyal Uygunluk) kavramı ve önemi şirkete katkıları
• Kurumsal Sosyal Sorumluluk (Sosyal Uygunluk) kapsamı ve kapsama dahil uluslararası, ulusal ve yerel düzenlemeler ile uygulanabilirlik ilkeleri
• Kurumsal Sosyal Sorumluluk (Sosyal Uygunluk) denetçisinin özellikleri (Eğitim, Bilgi, Beceri, Deneyim)
• Kurumsal Sosyal Sorumluluk (Sosyal Uygunluk) denetimi kavramı, aşamaları
• Denetim ve Raporlama Tipleri
• Kurumsal Sosyal Sorumluluk (Sosyal Uygunluk) denetçisinin kullanacağı araçlar ve teknikler
• Kurumsal Sosyal Sorumluluk (Sosyal Uygunluk) denetimi teknikleri ve objektif kanıt toplama süreci

2.Gün
Sosyal Uygunluk Standartları ve Soysal uygunluk Yönetim Sistemi Eğitimi: Sosyal uygunluk unsurlarına yönelik olarak işletme içi politikaların, prosedürlerin ve dokümantasyonun oluşturulması/yazılı hale getirilmesi konusunda 1 tam günlük eğitim verilecektir.
Eğitim programlarının kapsamı özetle şu şekildedir:
• Kurumsal Sosyal Sorumluluk (Sosyal Uygunluk) Yönetim Sistemi nedir? Neden önemlidir?
• Sosyal Misyon, Vizyon, Sosyal Hedefler ve Sosyal Uygunluk Politikası nedir?
• Sosyal Uygunluk Politikasına bağlı prosedürler ve talimatlar hakkında bilgilendirme
• Politika, prosedür, görev tanımı oluşturma ve iç denetim süreçleri
• Alt üretici, tedarikçi, seçme, kontrol ve değerlendirme sürecinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk (Sosyal Uygunluk) Yönetim Sistemine entegre edilmesi
• Yönetim gözden geçirme, düzeltici ve önleyici aksiyon süreçleri

Seçilen bir Sosyal Uygunluk Standardının inceleme alanlarının detaylı anlatımı:
1. Yönetim Sisteminin Yapısı ve Kademeli Etkisi
- Sosyal Misyon, Vizyon, Sosyal Hedefler ve Sosyal Uygunluk Politikası oluşturma ilkeleri
- Sosyal Uygunluk Politikasına bağlı prosedürler ve talimatlar hakkında bilgilendirme
- Politika, prosedür, görev tanımı oluşturma ve iç denetim süreçleri
- Alt üretici, tedarikçi, seçme, kontrol ve değerlendirme sürecinin Sosyal Uygunluk Yönetim Sistemine entegre edilmesi
- Yönetim gözden geçirme, düzeltici ve önleyici aksiyon süreçleri
2. Çalışanların Katılımı ve Korunması
3. Örgütlenme Özgürlüğü ve Toplu Sözleşme Hakkı Sağlanması
4. Ayrımcılığın Önlenmesi
5. Adil Ücretlendirme Sağlanması
6. İnsani Yaşam Koşullarına Uygun Çalışma Saatleri ile Çalışma
7. İş Sağlığı ve Güvenliğinin Sağlanması
8. Çocuk İş Gücü Kullanımının Önlenmesi
9. Genç Çalışanlar ve Hassas Durumda Çalışanlar İçin Koruyucu Tedbirler Alınması
10. Güvencesiz Çalışmanın Önlenmesi
11. Borçların İşgücü İle Ödenmesinin Önlenmesi
12. Çevrenin Korunması
13. Etik İş Davranışı ve Etik Ticari İlişkilerin Sağlanması
• Kurumsal Sosyal Sorumluluk (Sosyal Uygunluk) denetimi teknikleri ve objektif kanıt toplama süreci
• Kurumsal Sosyal Sorumluluk (Sosyal Uygunluk) denetçisinin kullanacağı araçlar ve teknikler
• Sosyal Uygunluk Denetimi Raporlamasının anlatılması

Gerekli Malzemeler:
• Not Defteri ve Kalem

Eğitmen: Mustafa Orçun Akış, Marmara Üniversitesi Tekstil eğitimi bölümü Terbiye Teknolojisi bölümünden 2000 yılında mezun oldu. 1995-2018 yılları arasında hava yolları sektöründe (THY, Türk Hava Yolları) bilet satış ve kabin memuru olarak iş hayatına giriş yaptı ve  ilaç sektöründe (Roche A.Ş) tıbbi satış mümessili olarak devam etti. Laboratuvar sektöründe (Bureau Veritas Consumer Product Services) sosyal uygunluk ve ürün kalite denetçisi olarak görev aldı. Tekstil sektöründe (NLT Tekstil, LC Waikiki) etik denetmen ve kalite sistem müdürü ve kıdemlı denetmen olarak çalıştı. Tüm bunlarla beraber 2010 yılında Smart Softline Tedarik ve Danışmanlık şirketini kurarak kalite ve sosyal uygunluk, denetim,tedarik zinciri yönetimi, eğitim ve danışmanlık hizmeti vermeye devam ediyor. NLT Tekstil firmasına ‘’Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Denetçi Yetiştirme’’ eğitimleri vermiştir.
Akış ayrı
ÜYE OL İTKİB Online İşlemler Ayrıcalıklarından Faydalan.

Yeni Üye Kayıt:
Üye değilseniz Üye Ol linkine tıklayınız. Firmanızda çalışanlar adına bir eğitime kayıt yaptıracaksanız öncelikle ilgili kişilerin kendilerinin portala üye olması ve giriş yapmaları gerekmektedir. Kayıt olan bu kişi eğitim başvuru sayfasındaki seçilebilir "Ad Soyad" alanında listelenecektir. Buradan kişiyi seçip eğitime kaydedebilirsiniz.

ÖNEMLİ UYARI:
* 2017-2018 akademik takvimimizde seminer bedelleri değişiklik gösterebilir.
* İTKİB üyelerine seminer bedeli üzerinden %50 indirim yapılmaktadır.
* Eğitim bedeli ödendikten sonra herhangi bir nedenle ilgili eğitime katılamamanız durumunda en geç eğitim tarihinden bir gün önce egitim@itkib.org.tr adresine bilgilendirme maili göndermeniz gerekmektedir. Aksi takdirde ücret iadesi gerçekleşmeyecektir.

İHKİB Eğitim Şubesi:
Telefon: 0212 454 02 00 / 1190
e-posta: egitim@itkib.org.tr