Eğitim Detayı

Eğitim Adı: STRATEJİK YÖNETİM VE İŞ ZEKASI
Eğitimci: HAKAN OKAY
Eğitim Yeri: İHKİB / Dış Ticaret Kompleksi / Yenibosna
Eğitim Başlama-Bitiş Tarihi: 26.03.2018 10.00 - 26.03.2018 17.00
Eğitim Kodu: 322
Eğitim Ücreti: 300 TL (Birlik Üyesi İndirimli Fiyatı: 150 TL)
Eğitim İçerik:


EĞİTİMİN AMACI
Günümüzdeki yoğun rekabet ortamı, değişen pazar koşulları ve artan tüketici beklentileri, işletmelerin kendilerini sürekli geliştirmeye ve iş yapış biçimlerini sürekli gözden geçirerek daha iyisini arama gayretinde olmalarını zorunlu kılmaktadır.
Stratejik Yönetim anlayışı temelde üç ana hedefi gerçekleştirmek üzere işletmelerde uygulanan bir yönetim modelidir. Ortalamanın üzerinde kârlılık, sürdürülebilir rekabet avantajı ve gelecekte var olmak gibi ana hedeflerin alt başlıkları ise, stratejik iş birimlerinde verimliliğin artması, yenilikçi yaklaşım, iç ve dış müşteri memnuniyeti, pazar koşullarına göre yapılanma, işletmenin iş yapış veya üretim modeline göre organizasyon yapısının düzenlenmesi, proaktif kriz yönetimi ve toplam kalite yönetimine ulaşmak sayılabilir.
İşletme içinde yapılan üretimin ve işletme dışından sağlanan, depolama, lojistik, güvenlik ve benzer yan hizmetlerin “Tam Zamanında” (Just in Time) yönetimi sağlanmalıdır. Yani üretim için gerekli her türlü hammadde, yarı mamul, insan gücü veya benzer kaynakların, gerekli yere, gerektiği zamanda, gerektiği miktar ve gereken kalitede sağlanması verimlilik için şarttır.  Ayrıca “İç Müşteriler” dediğimiz, çalışanların mutluluğu ve sadakati sağlanarak, verimliliğin artması, hataların minimize edilmesi, deneyimlerin aktarılması da dikkat edilmesi gereken konular arasındadır.
Bir departmanın çıktısı, başka bir departmanın girdisidir, bu nedenle bir işletmede sadece tek bir departmanın başarısı, tüm işletmenin başarısı işin yeterli değildir. Toplam iş kalitesine, verimliliğe, kârlılığa, müşteri memnuniyetine, marka ve işletme değeri artışına ulaşmak için, tüm departmanların uyumuna, iş birliğine ve birbirlerini tamamlamasına gereksinim vardır.
Yöneticilerin stratejik yönetim anlayışı ile sadece çalışmış oldukları departmanlara değil, tüm işletmeye, hatta tedarik zinciri ve müşterileri de yönetebilme becerilerine sahip olması gerekmektedir.
Bu eğitim ile altın ve beyaz yakalı yöneticilere “Stratejik Yönetim” anlayışını öğretmek ve bunu uygulamalarını sağlamak hedeflenmektedir.
EĞİTİMİN İÇERİĞİ
• Stratejik Yönetim Anlayışı
• Stratejik Yönetimin Hedefleri
• İşletmenin Misyonu Ve Vizyonu
• İşletmenin Değerleri
• İşletme Kaynakları
• Organizasyon Yapıları ve Proje Organizasyonları
• Mevcut Durum Analizi (Çevresel Faktörler – İç Ve Dış)
• Rekabet Analizi
• Bayi ve Müşteri Analizi (Pareto Prensibi)
• Risk Yönetimi
• Kritik Başarı Faktörleri
• İşletme SWOT ve TOWS Analizleri ve Stratejik Yol Haritaları
• BDG Matrisine Göre SİB’lerin Değerlendirilmesi
• Büyüme Stratejileri
• Stratejik İş Birlikleri
• Kriz Yönetimi
• Mavi Okyanus Stratejisi
EĞİTMEN:
Hakan Okay; 1960 yılında İstanbul’da doğdu. Vefa Lisesi’nden sonra, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü ile İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsünden mezun oldu ve son olarak İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi ve Organizasyon Bölümünde Yüksek Lisans ders programını tamamladı.
1979 yılında üniversite sıralarında iken “Part-Time” olarak perakende satış yaparak iş hayatına başladı. Üniversite öğreniminden sonra bir seyahat acentasında satış temsilcisi olarak görev yaptı.
1985-2013 yılları arasında kişisel bakım sektörü (Estée Lauder, Aramis, Enrico Coveri, Arrogance, Barbara Bort, Hugo Boss, Laura Biagiotti, Alix Avien Parfums markalarında) ve giyim sektöründe (Karaca ve Pierre Cardin markalarında) yıllar içinde ürün müdürü, satış müdürü ve pazarlama müdürü olarak görev yaptı.
Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi MBA programında, öğretim görevlisi olarak “Stratejik Pazarlama Uygulamaları”, “Marka Yönetimi”, “Perakende Yönetimi”, “Kişisel Satış Teknikleri” ve “CRM – Müşteri İlişkileri Yönetimi” dersleri vermektedir.
İstanbul Kültür Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi, İletişim Sanatları Bölümünde, öğretim görevlisi olarak “Marka Yönetimi” ve “Pazarlama” ders
ÜYE OL İTKİB Online İşlemler Ayrıcalıklarından Faydalan.

Yeni Üye Kayıt:
Üye değilseniz Üye Ol linkine tıklayınız. Firmanızda çalışanlar adına bir eğitime kayıt yaptıracaksanız öncelikle ilgili kişilerin kendilerinin portala üye olması ve giriş yapmaları gerekmektedir. Kayıt olan bu kişi eğitim başvuru sayfasındaki seçilebilir "Ad Soyad" alanında listelenecektir. Buradan kişiyi seçip eğitime kaydedebilirsiniz.

ÖNEMLİ UYARI:
* 2016-2017 akademik takvimimizde seminer bedelleri değişiklik gösterebilir.
* İTKİB üyelerine seminer bedeli üzerinden %50 iskonto yapılmaktadır.
* Eğitim bedeli ödendikten sonra herhangi bir nedenle ilgili eğitime katılamamanız durumunda en geç eğitim tarihinden bir gün önce egitim@itkib.org.tr adresine bilgilendirme maili göndermeniz gerekmektedir. Aksi takdirde ücret iadesi gerçekleşmeyecektir.

İTKİB Eğitim Şubesi:
Telefon: 0212 454 02 00 / 1190
e-posta: egitim@itkib.org.tr