Eğitim Detayı

Eğitim Adı: HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNE YÖNELİK ULUSLAR ARASI PAZAR ANALİZİ
Eğitimci: CEYHUN YEŞİLŞERİT
Eğitim Yeri: İHKİB - Dış Ticaret Kompleksi - Yenibosna
Eğitim Başlama-Bitiş Tarihi: 14.11.2019 10.00 - 14.11.2019 17.00
Eğitim Kodu: 933
Eğitim Ücreti: 200 TL (Birlik Üyesi İndirimli Fiyatı: 100 TL)
Eğitim İçerik:


EĞİTİM İÇERİĞİ:
• Pazarlama Planının Parçası Olarak Uluslararası Pazara Açılma
Hedef Pazar Seçimi Çalışmaları
Hedef Pazar Belirleme Süreci
Hedef Pazar Koşullarının Gözden Geçirilmesi
Uluslararası Pazara Açılma Stratejimize Uygun Olarak Hedef Pazar Seçimi
Seçim Yapabilmek İçin Pazar Potansiyelini Belirleme
• Veri toplama (Planlama, Kaynak Belirleme, Veriye Ulaşma)
• Veriden Bilgiye Ulaşma
• Hedef Pazar Seçimi Sırasında Toplanması Gereken Bilgilerin Kaynakları
• İşletme İçi Kaynaklar / İşletme Dışı Kaynaklar
• Uluslararası Pazar Araştırması Yapılması (Stratejik Rekabetçi İstihbarat)
• Eski Yöntemlerle (Ticari İstihbarat) Stratejik Rekabetçi İstihbarat Arasındaki Fark Nedir?
• Açık, Sürdürülebilir ve Güvenilir Kaynak Kavramı
• İnnovasyon Transferi Ne Demek? Stratejik Rekabetçi İstihbaratla İlişkisi Nedir?
• Hedef Pazarlar Seçimiyle İlgili Masa Başı Araştırma
• Hangi Verileri Toplamak Gereklidir?
• İnternet Kaynaklarından Veri Toplanması
• Yabancı Misyonlardan Veri Toplama
• Sivil ToplumKuruluşlarından Veri Toplama
• Sektörel Yayınlardan Veri Toplama
• Rekabet Ortamından Veri Toplama
• Hazır Veri Satınalma
• Stratejik Rekabetçi İstihbarat Çalışmaları Yol Haritası
• Ulusal ve Uluslararası Patent ve Faydalı Model Araştırmaları
• Türk Patent Enstitüsüve World Intellectual Property Organisation Sitelerinden Veri Toplama
• Ulusal ve Uluslararası Marka Araştırması
• Türk Patent Enstitüsü ve World Intellectual Property Organisation Sitelerinden Veri Toplama
• ITC Market Access Tools Kullanımı Atölyesi
• Dünya Ticareti Verileri (Trade Map) Kullanımı
• Dünya’da Standartlar (Standard Map) Kullanımı
• Dünya’daki Kamu ve STK İhalelerini Takip (Procurement Map) Kullanımı
• Dünya’daki Sektörümüze Doğrudan Yabancı Sermaye Yatırımları (Investment Map) Kullanımı
• İhracat Potansiyelimizin Analizi (Export Potential Map) Kullanımı
• Trade Map den Potansiyel Müşteri Belirleme (Compass ve Dun & Bradstreet verileri)

Sektör Araştırmaları
• Ekonomi Bakanlığı Sitesinden Veri Toplama (Sektörel Raporlar, Fuar Listeleri, Teşvik ve Destekler Hakkında Güncel Veriler vb)
• STK’lardan sektör raporları arama
• Sektör Raporlarından Ulusal Ve Uluslararası Pazar Gelişmeleri, Rakiplerimiz ve Beklentilerin Analizi (Benchmarking Çalışmaları)
• Uluslararası Ticarette Kilometre Taşı Niteliğinde Önemli KurumlardanÜcretli / Ücretsiz Yararlanma
• Lonca Sitesinin İncelenmesi
• Veri Tabanları Siteleri (Compass, Dun & Bradstreet, Thomas Register, Trade Atlas vb)
• Portallara Kayıt ve Yararlanma
• PESTLE Analizi ve Hedef Pazar Seçimine Etkisi
• İstatistik Kurumlarından Yararlanma
• Alan Çalışması
• Masa Başı Çalışmaların Yeterli Olmadığı Durumlarda Ne Yapılmalı
• Öncelikle Bu Konudaki Devlet Desteklerini İnceleme ve Yararlanma
• Alan Çalışmasının Planlanması
• Randevu Alımı ve Ziyaret Süreci
• Uluslararası Sektörel Fuarlara Ziyaretçi/Katılımcı Olma
 
Bu Konudaki Devlet Desteklerini İnceleme Ve Yararlanma
• Raporlama ve Belge Toplama
• Analitik Hedef Pazar Seçimi
• Stratejik Rekabetçi İstihbarat Çalışmaları Sonucu Elde Edilmiş Verilerin Bilgiye Dönüştürülmesi
• Hedef Pazar Seçimimize Temel Oluşturacak Kriterlerin Belirlenmesi
• Ağırlıklı Kriterler Bazlı Hedef Pazar Seçimi Tablosu Hazırlanması
• Tablo Sonuçlarının Gözden Geçirilmesi ve Karar Alma Süreci
• Uygulama: Hazır Giyim Sektörüne Yönelik Uluslararası Pazar Analizi

EĞİTMEN:
CEYHUN YEŞİLŞERİT, 1982 Yılında İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi'nde lisans eğitimini tamamlayan YEŞİLŞERİT, daha sonra İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde Uluslararası İşletmecilik ve İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü'nde İşletmecilik Uzmanlaşma programlarına katıldı. UR-GE Projelerinde danışman olarak hizmet tasarımı ve danışmanlığı da yapan YEŞİLŞERİT, bilgi ve deneyimleri Rönesans çatısı altında paylaşmaktadır.
ÜYE OL İTKİB Online İşlemler Ayrıcalıklarından Faydalan.

Yeni Üye Kayıt:
Üye değilseniz Üye Ol linkine tıklayınız. Firmanızda çalışanlar adına bir eğitime kayıt yaptıracaksanız öncelikle ilgili kişilerin kendilerinin portala üye olması ve giriş yapmaları gerekmektedir. Kayıt olan bu kişi eğitim başvuru sayfasındaki seçilebilir "Ad Soyad" alanında listelenecektir. Buradan kişiyi seçip eğitime kaydedebilirsiniz.

ÖNEMLİ UYARI:
* 2017-2018 akademik takvimimizde seminer bedelleri değişiklik gösterebilir.
* İTKİB üyelerine seminer bedeli üzerinden %50 indirim yapılmaktadır.
* Eğitim bedeli ödendikten sonra herhangi bir nedenle ilgili eğitime katılamamanız durumunda en geç eğitim tarihinden bir gün önce egitim@itkib.org.tr adresine bilgilendirme maili göndermeniz gerekmektedir. Aksi takdirde ücret iadesi gerçekleşmeyecektir.

İHKİB Eğitim Şubesi:
Telefon: 0212 454 02 00 / 1190
e-posta: egitim@itkib.org.tr