Eğitim Detayı

Eğitim Adı: SATIŞ VE FİNANS EKİPLERİ İÇİN “MÜŞTERİ İSTİHBARATI, TAHSİLAT VE RİSK YÖNETİMİ”
Eğitimci: BÜLENT BAŞAR
Eğitim Yeri: İHKİB - Dış Ticaret Kompleksi - Yenibosna
Eğitim Başlama-Bitiş Tarihi: 11.11.2019 10.00 - 11.11.2019 17.00
Eğitim Kodu: 930
Eğitim Ücreti: 200 TL (Birlik Üyesi İndirimli Fiyatı: 100 TL)
Eğitim İçerik:


EĞİTİMİN AMACI:
Satış süreci birçok işletmede uygulananın aksine kesintisiz ve bütünsel bir süreçtir. Bu bütünselliğin arkasında yatan temel fikir, ürün ya da hizmet sunulacak müşterinin araştırılması, bulunması ve anlaşma imzalanması ile başlayan ve bedelin tahsil edilmesi ile sona eren bir bütünlükte yürütülmesini ifade etmektedir. Bedeli tahsil edilmemiş ya da bedeli kadar bir teminat alınmamış bir satış, asla gerçek anlamda bir satış değildir. Olsa olsa ürün ya da hizmetin sunulmuş ya da dağıtılmış olmasıdır. Bu anlamda işletme tamamen risk altındadır. Eğitim katılımcılara; firmaların finansal beklentilerine uygun olarak, kayıpsız ve öngörülen zamanda bir tahsilât sürecinin yaratılmasını sağlayacak temel bilgi ve iletişim süreçlerini benimsetmeyi amaçlamaktadır.

EĞİTİM İÇERİĞİ:
• Satış Faaliyetlerinin Tanımlanması ve Satış Süreci Analizi
• Satış Nerede Başlar? Nerede Biter?
• Satış Sunumlarında Fiyat Vade İlişkisi
• Müşterinin Elde Edeceği Ekonomik Değer Analizi
• Müşteri Neden Bizi Seçsin? “Satış Sürecinde Nedenlerimize Odaklanmak”
• Satış Görüşmelerindeki Etkinliğin Tahsilât Sürecine ve Kalitesine Etkisi
• Operasyonel Aksaklıkların Müşteri İlişkilerinde Doğru Yönetilmesi
• Müşteri Sorunlarıyla Başa Çıkma ve Kriz Yönetimi
• Tahsilât Kalitesini Belirleyen Temel Faktörler
• Tahsilât Sürecinde İletişim Seviyesinin Önemi, Etkileme ve İkna Becerisi
• Tahsilât Kalitesinin İşletme Karlılığına Olan Etkisi
• Tahsilât Şekline Göre Satış Şekilleri
• Tahsilât Sürecinde Yardımlaşma ve İşbirliğinin Önemi
• Tahsilâta Etki Edene Etkili İletişim Modeli ” Duygusal Borçlandırma Tekniği”
• Müşteri Türleri ve Özelliklerini Doğru Anlamak
• Tahsilât Sürecinde Karşılaştığımız Müşteri Oyunları ve Geliştirmemiz Gereken Karşı Tutumlar
• Satışta Risk Nedir? Nerede Başlar? Nerede Biter? Ve Nasıl Yönetilir?
• Yeni Bir Müşterinin Bulunması, Araştırılması, İşletmeye Kazandırılması
• Çok Satmakla Güvenli Satış Yapmak Arasındaki İnce Çizgiyi Anlamak
• Müşteri İstihbaratının Önemi, Gereklilikleri ve İstihbarat Şekilleri
• Satış Yönetiminde Yeni Başarı Kriteri “Müşteriyi Doğru Kredilendirme”
• Banka, Piyasa ve Referans İstihbaratları Nasıl Yapılır? Nasıl Değerlendirilir?
• Müşteri Araştırmasında Satış Temsilcisi Gözlem ve Değerlendirmeleri Neden Çok Önemlidir?
• Müşteri Ziyaretlerinde Dikkat Edilecek Hususlar
• Müşterilerin Firma Unvanları ve Ortaklık Yapılarındaki Değişimlerin Önemi
• Yeni Nesil Veri Tabanlı İstihbarat Yöntemleri
• Müşteri Kaybı Yaratmadan Riskleri Yönetebilmek
• Risk Yönetiminde Müşteri İçin “Alarm Zilleri Nerede Çalmaya Başlar”
• Cari Hesap ve Açık Hesapların Takibi ve Cari Hesap Mutabakatlarının Önemi
• Tahsilât Kalitesinin Ölçümlenmesi, Vade Kaçakları ve Ortalama Vade Hesapları

EĞİTMEN:
BÜLENT BAŞAR, 1964 yılında Eskişehir’de doğdu.  İlk ve Orta öğrenimini Üsküdar Cumhuriyet Lisesinde tamamlayarak 1981 yılında Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü’ne girdi. 1985 yılında mezun olan Başar, askerlik hizmetinden sonra meslek yaşamına Akın Tekstil Konfeksiyon Ürünleri Üretim ve Pazarlama A.Ş. firmasının satış ve pazarlama bölümünde başladı.1990 Yılından itibaren Arçelik A.Ş Pazarlama ve Satış Departmanında mesleki yaşamına devam eden Başar, yaklaşık yedi yıl ülkemizin çeşitli bölgelerinde satış, pazarlama, satış geliştirme, müşteri ilişkileri yönetimi, yeni bayilik tesisi, bayi yönetimi ve eğitimi gibi çeşitli alanlarda sorumluluk düzeyinde görevler aldı ve yeni ürün geliştirme, piyasa araştırmaları ve lansmanı konulu projelerde bulundu. 2001 Yılından itibaren eğitim faaliyetlerinin yanı sıra çeşitli kurum ve kuruluşlarda danışmanlık faaliyetlerini de sürdüren Başar, halen; Yapı Kimyasalları, Medikal Cihazlar ve Tekstil Alanında Üretim yapan 3 ayrı firmaya, “satış ekiplerinin oluşturulması, satış kanallarının bayi organizasyonuna dönüştürülmesi ve aile şirketlerinde kurumsallaşma ve yönetim geliştirme” konularında danışmanlık hizmetini sürdürmektedir.
ÜYE OL İTKİB Online İşlemler Ayrıcalıklarından Faydalan.

Yeni Üye Kayıt:
Üye değilseniz Üye Ol linkine tıklayınız. Firmanızda çalışanlar adına bir eğitime kayıt yaptıracaksanız öncelikle ilgili kişilerin kendilerinin portala üye olması ve giriş yapmaları gerekmektedir. Kayıt olan bu kişi eğitim başvuru sayfasındaki seçilebilir "Ad Soyad" alanında listelenecektir. Buradan kişiyi seçip eğitime kaydedebilirsiniz.

ÖNEMLİ UYARI:
* 2017-2018 akademik takvimimizde seminer bedelleri değişiklik gösterebilir.
* İTKİB üyelerine seminer bedeli üzerinden %50 indirim yapılmaktadır.
* Eğitim bedeli ödendikten sonra herhangi bir nedenle ilgili eğitime katılamamanız durumunda en geç eğitim tarihinden bir gün önce egitim@itkib.org.tr adresine bilgilendirme maili göndermeniz gerekmektedir. Aksi takdirde ücret iadesi gerçekleşmeyecektir.

İHKİB Eğitim Şubesi:
Telefon: 0212 454 02 00 / 1190
e-posta: egitim@itkib.org.tr